Bagaimanakah saya memperbaharui insurans dan cukai jalan saya dengan SSDS?
Mudah! Anda boleh melakukannya di halaman utama seribudinarserangkai.my atau hubungi 0127726374, 0137720807 atau 0177055749 dan kami akan membantu anda.
Anda hanya perlu memberitahu kami:
● Nombor pendaftaran kenderaan dan IC
● Jenis kenderaan
● Poskod
Kami akan menghantar e-mel kepada anda dengan jumlah yang dikenakan cukai insurans dan jalan. Jika anda memenuhi syarat, sila buat bayaran ke akaun di bawah dan kami akan menghantar cukai jalan anda dalam masa 2 hari bekerja.
● Nama : Syarikat Seribu Dinar Serangkai Sdn Bhd
● No Akaun : 551249107023
● Bank : Maybank
Bagaimanakah anda mendapatkan butiran kenderaan dan insurans saya sekiranya maklumat yang tidak mencukupi disediakan semasa transaksi saya?
Kami akan mengesahkan semua maklumat dengan JPJ. Jika butiran tidak lengkap, kami akan menghubungi anda kembali untuk mendapatkan butiran yang hilang dan lengkapkan transaksi.
Insurans mana yang boleh saya dapatkan harga mereka?
● Zurich General Takaful Malaysia Berhad
● Etiqa General Takaful Berhad
● Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad
● AM Assurance Berhad
● Syarikat Takaful Malaysia Am Berhad
● AmGeneral Insurance Berhad (Kurnia)
● Tune Insurance Malaysia Berhad
● Liberty Insurance Berhad
● Takaful Ikhlas General Berhad
● MPI Generali
● RHB Insurance
Apa yang perlu saya lakukan jika saya tidak ingat tarikh luput cukai jalan saya?
Jangan bimbang, SSDS akan memeriksa anda dan mengingatkan anda!
Siapa yang boleh menggunakan perkhidmatan ini?
Sesiapa yang mempunyai kenderaan berdaftar Malaysia dengan JPJ layak menggunakan perkhidmatan ini.
Apakah faedah memperbaharui cukai jalan saya di seribudinarserangkai.my?
Dengan SSDS, anda boleh memperbaharui secara dalam talian. Perkhidmatan ini adalah percuma tanpa kerumitan, penjimatan masa, kos efektif dan boleh diakses pada bila-bila masa.
Adakah selamat untuk memperbaharui cukai jalan saya dalam talian?
Ya, selamat dan selamat. Pembaharuan cukai jalan dalam talian melalui laman web SSDS telah diaudit, disahkan dan diluluskan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan dan Kerajaan Malaysia.
Apakah jenis kenderaan yang boleh diperbaharui dengan perkhidmatan cukai jalan dalam talian?
Kami menawarkan perkhidmatan pembaharuan untuk semua kenderaan yang didaftarkan di bawah penggunaan persendirian dan syarikat.
Bolehkah saya memperbaharui cukai jalan jika saya mempunyai saman trafik yang luar biasa?
Semasa proses pembaharuan, perkhidmatan dalam talian Jabatan Pengangkutan Jalan akan menyemak mana-mana saman dan rekod daftar hitam di JPJ dan sistem pangkalan data PDRM. Untuk meneruskan pembaharuan ini, anda perlu membuat bayaran untuk semua kesalahan trafik terkumpul anda yang telah direkodkan.
Bagaimanakah saya akan menerima cukai jalan saya setelah saya menyelesaikan pembayaran saya?
Kami akan menghantar ke depan pintu anda dengan ketibaan waktu anggaran yang berikut:
● Pasir Gudang & Masai : (1 hari bekerja)
● Peninsular Malaysia : (2-3 hari bekerja)
● Sabah & Sarawak : (5 hari bekerja)
Bolehkah saya memperbaharui lebih daripada satu permohonan cukai jalan pada satu masa?
Ya, anda boleh memperbaharui lebih daripada satu cukai jalan bagi pihak yang lain dengan syarat satu pembaharuan dilakukan pada satu masa.
Apakah jenis caj yang terlibat dalam pembaharuan cukai jalan dalam talian?
Caj yang terlibat adalah caj roadtax dan caj penghantaran.
Sekiranya kenderaan saya dicuri, saya akan mendapat jumlah insurans penuh saya?
Tuntutan akan didasarkan pada nilai pasaran kenderaan sekarang. Oleh itu, kami mengesyorkan bahawa kereta anda diinsuranskan berdasarkan nilai pasaran semasa.
Adakah anda menyediakan kereta gantian sedangkan kereta saya ada di bengkel?
Tuntutan Kehilangan Penggunaan hanya digunakan untuk Tuntutan Pihak Ketiga. Kebanyakan syarikat insurans tidak mengamalkan kereta gantian tetapi mengikut budi bicara mereka mungkin memberi wang tunai atas tuntutan tertentu ini. Knock for Knock merujuk kepada tuntutan kerana kecuaian pemilik kenderaan yang diinsuranskan; tidak akan ada kereta gantian.